|
Kumho Banden
|
|
18-02-2009, 07:00 PM
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Kumho Banden
Hallo allemaal,
ik zit zojuist naar een documentaire op discovery te kijken als er wel een heel bekende band met een heel erg bekend profiel voorbij komt, nl. een Goodyear 235/60/15. Het profiel is, als ik het zo goed gezien heb, exact hetzelfde als van de originele Goodyear. Als ik de uitzending een stukje terug spoel kan ik het merk lezen : Kumho. Ik heb meteen even gegeoogeld en vind al gauw een heel redelijke prijs voor deze band : Kumho KL11 235/60 R15 98T € 166,72 35% € 108,46 De laatste prijs is de prijs incl. 35% korinting. Mijn vraag is of er al iemand ervaring heeft met dit type band of het merk ? De band is online te bestellen bij http://www.bandengids.nl. Maar beter nog bij je lokale bandenboer. Graag reacties !!! Groetjes, dmc.frenkie |
|||
|
18-02-2009, 08:14 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Kumho Banden
Het merk Kumho heb ik wel eens gehord, ik meen dat die populair zijn bij drifters.
Maar wat ik me nu af zit te vragen; welke docu op Discovery heb jij het dan over? JAN | Murciélaygo++++++ ![]() ------------------------------------------------- I reject your reality and substitute my own! |
|||
|
18-02-2009, 09:06 PM
Bericht: #3
|
|||
|
|||
JanvdWouw schreef:Het merk Kumho heb ik wel eens gehord, ik meen dat die populair zijn bij drifters. ik heb het ff opgezocht. Het was Biker build-off van 17:05 van vanmiddag. Craig Whitford vs Mike Long. Ik heb er geen opnamen van maar de banden werden op een trike gemonteerd. |
|||
|
24-05-2009, 12:08 AM
Bericht: #4
|
|||
|
|||
Frenkieboy schreef:Kumho KL11 235/60 R15 98T € 166,72 35% € 108,46 De prijs is inmiddels nog harder gekelderd. Nu al voor ongeveer 91 euro. |
|||
|
13-08-2009, 10:32 PM
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Afgelopen dagen heb ik nieuwe banden laten monteren, en raad eens: Het zijn de Kumho's geworden. De banden heb ik laten monteren door Profile Tyre Center Rijswijk. Voor zitten 195's en achter heb ik 225's laten monteren voor een all-in prijs van 400 euro. Deze zaak is de importeur van Kumho en konden daardoor iets aan de prijs doen.
Om de discussie over de kwaliteit van de banden aan te vullen: De productiedatums van de 'goedkope' bandensites zijn vrijwel altijd aan de oude kant. De kwaliteit van die banden kan dus nooit gegarandeerd worden. Nu heb ik voor de prijs van de aanbieding een compleet nieuwe set (met productiedata van dit jaar) door een vakkundig bedrijf laten plaatsen, inclusief montage, balanceren en btw. Helaas kan ik nog niets zeggen over het rijgedrag van de banden, want mijn D is nog steeds geschorst. Binnenkort moet ik naar de APK en gezien met mijn ervaringen van dit bedrijf (en de bijzonder korte reistijd van 5 minuten) zal ik de APK wel aan hun overlaten. |
|||
|
22-08-2009, 12:13 AM
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Ik heb onlangs ook nieuwe banden laten monteren. Ik ben erg benieuwd hoe de Kumho's jou bevallen. Mijn bandenbedrijf rade mij deze banden namelijk af. Ten eerste omdat hij geen ervaring heeft met Kumho, maar ook omdat deze banden "98T" banden zijn. De cijfers zeggen wat over het gewicht dat de banden kunnen dragen, de letter over de snelheid waarmee je met deze band maximaal mag rijden. T staat voor 190 km/h, het gewicht weet ik zo niet meer.
Ik zal dit nader uitzoeken en er een algemeen artikeltje aan wijden in een van de komende dashboards. Vele plaatsen tegenwoordig de Pirelli P7 (225 breed) maar ook deze werden mij afgeraden. Deze zouden wat zwakke wangen hebben waardoor de auto wat gaat dweilen. De grip is overigens wel goed van deze banden. Ik heb achter nu Bridgestones, ook 225 breed. Heb er net ruim 4000 kilometer mee gereden onder vele wisselende omstandigheden. Handig, zo'n vakantie naar Kroatië. Heb onder hete omstandigheden gereden (35+), in extreme regen en lekker hard (ruim 190km op de autobahn, met imperial). Wereld banden, beter dan de Pirelli P600 die eer eerst op lagen! Ben benieuwd naar de Kumho's, laat me het weten. Groeten Mart |
|||
|
23-08-2009, 11:19 AM
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Het typenummer van de Kumho's die er nu op zitten is Kumho Solus KH15. De speed index van dit setje is V en dat betekend dat ze geschikt zouden moeten zijn tot 240 Km/h. En dat is toch echt vele malen sneller dan ik zou durven rijden met de auto.
Mijn speciaalzaak raadde mij deze banden juist aan, maar misschien komt dat ook wel omdat ze eveneens Kumho importeur nederland zijn. Profile Tyre Center is nou niet echt de 1st de beste beunhaas vermoed ik, dus dat komt wel goed. Veel meer kan ik nog niet vertellen want ik moet de eerst KM's nog rijden. Als ik tijd kan vinden moet ik snel maar eens naar de APK. |
|||
|
27-08-2009, 11:41 PM
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
Ah,
Dan zijn het iig ander banden zijn als diegene die op bandenhandel aangeboden worden. Nu lees ik ook dat je 225 geplaatst hebt ipv 235. Dit zullen dan iig betere zijn. Ik ben benieuwd. Als is het misschien moeilijk vergelijken voor je, ik begrijp dat je al lange tijd geen D meet gereden hebt? Maakt niet uit natuurlijk, tevreden is tevreden |
|||
|
28-08-2009, 10:58 PM
Bericht: #9
|
|||
|
|||
martrenders schreef:Ah, Mart, Dank voor je reactie. Ik denk dat Kumho niet zo maar een paar bandjes maakt, maar dat ze wel serieus in de europese markt proberen te opereren (maar da's maar een gevoel). In alle eerlijkheid moet ik er inderdaad eerst maar eens een paar KM's in rijden. Ze zullen zeker niet zo super zijn als de allerduurste, want: alle waar naar z'n geld. Maar ik ben niet van plan er harder dan 150 mee te rijden, of op een nat circuit er alles uit proberen te halen. Normaal gesproken dus alleen op een mooie voorjaar of herstdag zijn die banden meer dan ok. |
|||
|
02-03-2010, 03:14 PM
Bericht: #10
|
|||
|
|||
|
Ik wil een oude discussie nog een keer oprakelen. Ik ben dit jaar ook toe aan een nieuw setje banden. Ik heb begrepen dat Mart heel tevreden is over de Bridgestones, maar ik ben ook benieuwd hoe de ervaringen van Rob zijn met de Kumho's .
Zijn er misschien nog meer mensen die hun ervaring willen delen over hun banden ? Heren ?? I am surrounded by gullwings |
|||
|
|

Home
Over de club
Album
Zoeken
Forumledenlijst
Kalender
Help
Voorpagina

![[Afbeelding: 159185_5.png]](http://images.spritmonitor.de/159185_5.png)