Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koeling thermostaat
20-04-2010, 07:44 PM
Bericht: #1
Koeling thermostaat
Degenen die er afgelopen zondag bijwaren hebben kunnen zien dat mijn D koelvloeistof verloor. Vanavond heb ik de thermostaatkop eraf gehaald en die zag er vanbinnen goed uit.

Dit was het uitgelezen moment om de vastzittende ontluchtingsventiel te vervangen maar ik heb hem moeten uitboren. Een vorige eigenaar heeft hem met secondenlijm ofzo vastgezet want het lijkt wel aan elkaar gelast.

Hoe dan ook de kop is nu stuk, nummer 3 op de afbeelding.

[Afbeelding: 130.gif]

Als ik dit niet gerepareerd krijg voor zondag is er geen kans dat ik mee kan rijden, dus als iemand ideeen heeft/alternatieven dan hoor ik dat graag.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-04-2010, 07:51 PM
Bericht: #2
RE: Koeling thermostaat
Hoi Rob,

probeer het eens bij de renault, peugeot of volvo. Misschien dat die je nog aan een kop kunnen helpen. Of misschien heeft er hier nog wel iemand een kop liggen. Ik heb wel de pomp ooit vervangen, maar de kop overgezet. Ed zal er waarschijnlijk ook wel eentje hebben. Dan moet je vlug zijn, want ik weet dat hij deze week een keer op vakantie gaat.

Meerijden kan altijd, ik zou gewoon met een gewone auto komen.

I am surrounded by gullwings
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-04-2010, 07:56 PM
Bericht: #3
(20-04-2010 07:51 PM)Frenkieboy schreef:  probeer het eens bij de renault, peugeot of volvo. Misschien dat die je nog aan een kop kunnen helpen. Of misschien heeft er hier nog wel iemand een kop liggen. Ik heb wel de pomp ooit vervangen, maar de kop overgezet. Ed zal er waarschijnlijk ook wel eentje hebben. Dan moet je vlug zijn, want ik weet dat hij deze week een keer op vakantie gaat.

Meerijden kan altijd, ik zou gewoon met een gewone auto komen.

Ja, dat kan ik wil proberen inderdaad.

Maarja, om nou met een gewone auto te komen is ook niet echt de bedoeling.. Ik kom liever met de D!
Reageren op dit bericht
22-04-2010, 03:22 PM
Bericht: #4
Uiteraard is het leuker om met de D te komen. Maar als dat niet lukt........ .

Het deksel is op verschillende pompen van renault gebruikt. Ik heb, in het verleden, een keer 3 pompen in handen gehad, allemaal met hetzelfde deksel.

Ik zit nu thuis met een fikse griep en een werkende D. Da's ook niks :-)

I am surrounded by gullwings
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-04-2010, 07:59 PM
Bericht: #5
(22-04-2010 03:22 PM)Frenkieboy schreef:  Ik zit nu thuis met een fikse griep en een werkende D. Da's ook niks :-)

Nou, da's inderdaad balen zeg.. Beterschap!

Goed nieuws! Ed heeft weer eens samen met de postdienst een huzarenstukje afgeleverd; de onderdelen waren vanochtendvroeg al binnen! Helaas moest ik nog iets doen voor mijn baas (werken), dus snel de deur uit. Maar ik was vroeg thuis door afzeggingen en dat gaf me de tijd om alles weer in elkaar te schroeven.

De auto zit nu weer in elkaar en morgen wil ik even proefdraaien (mijn buren houden niet zo van warmlopende motorblokken 's-avonds). Alle bouten aangedraaid, geen doekjes in slangen laten zitten (tip) en koelvloeistof bijgevuld en ontlucht voor zover dat kan.

Het ziet er naar uit dat ik dus zondag mee kan!

Ik neem nog even een slag om de arm want de nieuwe kop met thermostaat zit nu zonder toegevoegde sealant (alleen de daarvoor bestemde rubber ring) vastgeschroefd - strak = strak genoeg. De boel ontlucht maar ik weet niet hoe het gaat als er straks druk op zit.

Tankje heb ik ook vervangen. Tjonge dat past ook weer precies zeg.

Rob.
Reageren op dit bericht
23-04-2010, 03:16 PM
Bericht: #6
Meer goed nieuws.

Proefritje gemaakt en alles houdt het. Helaas krijg ik de auto niet warm genoeg om te verifieren dat de fans gaan draaien, maar de temperatuur blijft netjes rond 'normaal'. De thermostaat gaat open de alle slangen worden heet en blijven droog.

Ik zag nog een druppeltje onder de auto, maar dat kan ook komen doordat de motor niet helemaal droog was na al het monteren.

Morgen wordt een langere proefrit.
Reageren op dit bericht
24-04-2010, 09:36 PM
Bericht: #7
De 'proefrit' van vandaag was een enorm succes en heb er vanwege het mooie weer een alternatieve pre-voorjaarsrit van gemaakt. De auto gedroeg zich na de aanpassingen super.

Tot morgen!
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie: