|
Geslaagde Voorjaarsrit
|
|
08-05-2010, 11:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-05-2010 om 11:49 AM door WelmoedJ.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Geslaagde Voorjaarsrit
Voorjaarsrit 2010
Voor de rijders uit de uithoeken van het land was Boxmeer niet echt naast de deur. De gekozen locatie lag echter niet te ver van de tussenstop, het Archeologisch Park in Xanten (Duitsland), zodat er voldoende tijd over zou zijn voor een bezichtiging van het Park. De weergoden waren ons gunstig: een stralend heldere hemel, het ontbreken van de koude wind van de afgelopen dagen, een lekkere temperatuur, het leek niet op te kunnen. Rond half twaalf druppelden, een voor een, de aangemelde DeLoreans binnen. Twaalf auto's in totaal. Op het parkeerterrein van "De Witte Brug" was ruimte gereserveerd voor onze leden. Maar goed ook want die dag was er ook een kofferbakverkoop en dus was het razend druk. Op weg naar Boxmeer kreeg ik van ons nieuwe lid een telefoontje dat hij langs de A15 stond en dacht dat zijn brandstofpomp was gesneuveld. Kort voor de motor uitviel, merkte hij dat dit ding veel meer lawaai maakte dan anders. De vraag hoeveel kilometer geleden hij had getankt kon hij niet beantwoorden. Het advies was dus "wegenwacht bellen en vragen om brandstof". Achteraf bleek dat de spijker op zijn kop te zijn. Enkele andere leden hadden zich waarschijnlijk in de tijd vergist zodat de lunch pas na half één een aanvang kon nemen. Na een voortreffelijke lunch vertrokken we van het parkeerterrein, een korte tussenstop bij het lokale – goedkopere – tankstation om in ieder geval Rob (vdV) niet na te doen en dan op weg naar Xanten. Een lekker ritje met een flink stuk Autobahn en dus een prima gelegenheid even de motor schoon te blazen. Uit de gesprekken achteraf is vastgesteld dat daarvan goed gebruik is gemaakt. De hoogste afgelezen snelheid (navigatiesysteem) was ergens rond de 190 kilometer. De oudjes doen het dus nog best! Bij het Park was het nogal druk op de parkeerplaats en na wat uitproberen werden de DeLoreans in lijn opgesteld langs de rijstrook. Voor de andere Parkbezoekers natuurlijk dè gelegenheid eens wat beter naar al dat moois te kijken en vragen te stellen. Dan vertraagde ons bezoek aan het Park wel iets, maar binnen de gestelde tijd waren we toch allemaal binnen en konden we gaan "sightsee"-en. Pogingen om met de auto's binnen te mogen voor foto's werden resoluut van de hand gewezen. De veiligheid van alle bezoekers stond voorop. Erg jammer, want anders hadden we echt unieke foto's kunnen maken in een Romeins amphitheater. Onze D's als gladiatoren, ziet u het al voor u? Vanwege de veiligheid moesten we dus behelpen en de foto's zijn daarom van de vleselijke deelnemers, niet van het blik. We hadden dit keer een "oude" jonge gast. Degenen die de voorjaarsrit 2008 hebben meegemaakt herinneren zich misschien nog Dennis, die een stukje van de rit in Eric's auto mocht meerijden. Dit keer had zijn vader hem weer een verrassing bereid, als voorschotje op het examen Atheneum. Door de tijdige contacten is het mogelijk geworden hem de hele rit te laten meemaken. Een andere gast was Valentin, eigenaar van een Alpine en fotograaf. Hij reed met mij mee. Zo zie je weer dat als er maar tijdig contact wordt opgenomen, er veelal iets te regelen valt. Jammer alleen dat onze eigen "wannabees" niets van zich hebben laten horen. Ook voor hen zou van enkele auto's de deur open hebben kunnen staan. Van Xanten terug naar Boxmeer voor het diner. Dat ging niet helemaal over de snelweg, je moet het lot nu eenmaal niet tarten. Lekker binnendoor over Uedem en Goch, de gebruikelijke landwegen met veel bochten en dorpjes. Prachtig rijden vanwege de mooie omgeving. Tegen een kwart na vijf waren we weer op de – nu vrijwel lege – parkeerplaats van het restaurant. Auto's netjes naast elkaar en hop, naar binnen voor het smeren van de keel en het diner. Vooraf en tijden gezellig met elkaar kletsen, persoonlijke verhalen en anekdotes uitwisselen en na het dessert aanstalten maken om naar huis terug te keren. Vanzelfsprekend ontkwam Rob (vdV) niet niet aan kwinkslagen als "denk je er aan te tanken…?". Een lange, maar geslaagde dag als ik iedereen zo hoorde. Zag het er voor jullie ook zo uit als mijn parkeren in het donker? Een speciaal "dank je wel" gaat naar onze gast, Valentin Ocheda, die zich heeft uitgesloofd om zeer fraaie foto's van dit evenement te maken. De proefjes hierbij laten zien hoeveel moeite hij zich heeft getroost. Op de rest van de foto's zullen we nog even moeten wachten, maar deze speciale heb ik jullie niet willen onthouden. Bedankt, Valentin! |
|||
|
08-05-2010, 06:26 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Geslaagde Voorjaarsrit
Het was inderdaad een geweldige dag. En neen, ik was niet vergeten te tanken op de terugweg!
Die foto's zijn echt te gek. Ik hoop er meer te kunnen zien binnenkort. PS. Volgende keer neem ik een reserve-tankje benzine mee, ok? PS 2. Volgende keer blijf ik mee-eten want ik was veeeeeel te laat thuis voor mijn afspraak. Rob. |
|||
|
|

Home
Over de club
Album
Zoeken
Forumledenlijst
Kalender
Help
Voorpagina