Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen speakers
25-06-2010, 09:38 AM
Bericht: #1
Vervangen speakers
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de 4 speakers in de DeLorean? Ik heb een vervangingsset in Amerika gekocht en wil ze graag inbouwen. Om niet te veel of verkeerde onderdelen te demonteren ben ik op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan om van zijn/haar ervaring gebruik te maken.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-06-2010, 09:59 AM
Bericht: #2
RE: Vervangen speakers
(25-06-2010 09:38 AM)Rob Huizinga schreef:  Wie heeft er ervaring met het vervangen van de 4 speakers in de DeLorean? Ik heb een vervangingsset in Amerika gekocht en wil ze graag inbouwen. Om niet te veel of verkeerde onderdelen te demonteren ben ik op zoek naar iemand die dit al eens heeft gedaan om van zijn/haar ervaring gebruik te maken.

Omvat die set ook de bedrading of alleen de luidsprekers zelf?
Indien alleen luidsprekers vervangen:
De voorste luidsprekers zijn lastig vanwege de plaats aan de onderzijde van het dashboard.
Voor de achterste luidsprekers moet het wandpaneel worden verwijderd (dat betekent losnemen afdeklijst tegen achterraam, binnenste deurrubber, rand voorzichtig losmaken met behulp van bv een haardroger, schroeven - boven en onder - losnemen).

Als ook de bedrading moet worden vervangen, is dat heel wat meer werk.
Je moet dan de tunnel verwijderen, zodat je bij de bedrading kunt.
Er moet dan ook gesoldeerd worden (in, of bij de steker voor de radio).
Je kunt het beste werken door voor elke luidspreker eerst de bedrading te trekken en op de radiosteker te verbinden zodat je weet welk aderpaar de luidspreker aanstuurt.
Als er geen kabelschoentjes op de nieuwe bedrading zit, moet je die ook opkrimpen.
Houdt er rekening mee dat er twee maten worden gebruikt voor elke luidsprekerpin (een smalle en een wat bredere).
De voorbeelden zitten aan de bestaande bedrading.

Je werkt prettiger als je de stoelen verwijdert, zeker als het om de voorste luidsprekers gaat.
Dan kun je lekker op je rug liggen in een niet al te moeilijke houding.
Een dopschroeverdraaier 7mm is voor het losnemen/plaatsen van de voorste luidsprekers een enorme hulp.
De magneetkern van deze luidsprekers maakt het moeilijker de moertjes en plaatjes netjes op de dashboardbout te krijgen (aantrekkingskracht kun je niet uitschakelen).

DCN #261
DeLorean VIN #6513
Pontiac TransSport 3.8L V6 1996
Reageren op dit bericht
25-06-2010, 10:49 AM
Bericht: #3
Hoi Rob,

als de voorste speakers in het midden een losse speaker voor de hoge tonen hebben, dan moet je er rekening mee houden dat je bij het monteren 2 "bultjes" op het dashboard krijgt. De hoge tonen units steken vaak een klein beetje boven de speaker uit. Ik heb het zelf ook.

Groeten,

Frank

I am surrounded by gullwings
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-06-2010, 11:35 AM
Bericht: #4
Wellicht kan ik het met een (dik) volgplaatje ertussen oplossen
Reageren op dit bericht
25-06-2010, 08:57 PM
Bericht: #5
En een tip om de moertjes op de boutjes te krijgen;
steek ze in een dopsleutel, evt. met een extra moertje
eronder, zodat het moertje "voorin" de dop zit.
Plak er nu een stukje plakband overheen.

Dan blijft het moertje in de dop tot het op het boutje zit.
Want de tape druk je dan gewoon stuk op het boutje.

JAN | MurciƩlaygo++++++ [Afbeelding: 159185_5.png]
-------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Reageren op dit bericht
26-06-2010, 10:44 AM
Bericht: #6
(25-06-2010 08:57 PM)JanvdWouw schreef:  Dan blijft het moertje in de dop tot het op het boutje zit.
Want de tape druk je dan gewoon stuk op het boutje.

Stukje krantepapier werkt beter. Blijft het moertje ook zitten, en hoef je niet zo met die plakband te rommelen

I am surrounded by gullwings
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie: